Currently viewing the category: "Nur"

Salam everyone..

just wanna share our happy moments celebrated my 25th birthday !

IMG_1527copy

First time celebrate with my lovely husband, we had choosed  Sunway Lagoon Theme Park as our destination!

Feels so excited and really had a good time there! and of course the entrance fee for me is FREE! due to my birthday and 30% discount for my husband :D

Everyone can get the offered. Just registered yourself as a Sunway Pals members! Easy right? :D

IMAG1660

We at the entrance of Sunway Lagoon!

A warm greetings from the staff with  a Happy Birthday wishes to me during entering the theme park makes me feel so happy :D

We are so excited to enjoyed our day…started to take some pictures at the theme park and we went  to keep our staff and belonging into the locker provided with free of charged also :D After make sure our belonging is safe in the locker, we started to entered to the pool! without wasting our time, lets enjoyed the various water ride!

231069125 copy

231209572 copy

231126624

that is just some part of the water ride  that we manage to take a picture! haha  There are more  attractive water ride that we had tried! one of it is of course VUVUZELA! which is the world’s largest vortex water ride!

vuvuzela_big

 It was so Cool and Awesome!

After tried all those games, we went to swim at the pool and also take some picture! :D

23434622 23434630 copy 231079649 copy

not to be missed out also underwater picture!

23434637 copy 231079656 231079663 copy

So when it comes to our  lunch time..both of us had try “Rojak + Mee Rojak and also Cendol + ABC for our meal :D

Untitled-1 IMAG1665

Then we went to Wild Life Park!

IMAG1676 IMAG1688 IMAG1711

Untitled-2

Untitled-4

Its was really nice when we can spend time together watching the animals with a calm scenery..

also we had a change to feed the fish,duck and swan! :D

that’s the end of our day at Sunway Lagoon Theme Park!

But not to forget my lovely dear also gave me a gift form Sunway Lagoon which is ……..

IMG_1619.copy

See our picture inside it? Really memorable!

I Love You Dear!

:)

 

Akhirnya….

setelah sekian lama tak berkesempatan “dating” berdua di sebabkan kekangan masa dan kerjaya…

Its a Quality Time for both of us..

Destinasi yang dipilih adalah Taman Layang-layang Kepong..

Selalu dengar cerita je, tak pernah jejak kaki ke sana..teringin lah jugak nak merasa main layang-layang kan… :D

Semangat dah ada…tapi bila sampai je memang terkejut bila tengok taman yang telah dibanjiri oleh raaaaaamaiii orang awam…

jadi terpaksalah batalkan niat untuk bermain layang-layang :(

Jadi seperti biasa haruslah kami habiskan masa menikmati pemandangan di  tasik sambil mengambil gambar bersama :)

IMG_1455R

Lovely Husband N Wife :D

IMG_1434R

IMG_1438R

IMG_1441R

IMG_1436R

IMG_1446R

IMG_1450R

IMG_1445R

Sangat bahagia dapat bersantai bersama cinta hati…:)

 

Assalamualaikum…

Alhamdulillah..Setelah selesai Majlis Pernikahan Adnan Fakri&Ainnur Atikah di Masjid Raudhatul Mukminin Klang, Majlis diteruskan dengan jamuan ringkas dan sesi bersalaman bersama ahli keluarga terdekat. Majlis ini diberi nama Majlis Salam Restu di Teratak Warisan Kasih..Sungguh unik nama yg diberikan..ilham daripada Ibuku yang dikasihi..

Tiba saja di perkarangan Teratak Warisan Kasih, ahli keluarga serta rombongan pengantin lelaki dijemput untuk menjamu selera.. Tidak ketinggalan juga kami yang baru sahaja bergelar suami isteri.. :)

This slideshow requires JavaScript.

Selesai jamuan makan, tiba lah masa bagi Majlis Salam Restu…Oleh kerana kami tidak mengadakan majlis malam berinai, maka usai majlis pernikahan majlis persandingan kecil dijalankan di TWK..dan juga kerana kami tidak mengadakan upacara merenjis air mawar dan bunga rampai, majlis dibersalaman bersama ahli keluarga terdekat dijalankan…dari situlah terhasilnya Majlis Salam Restu..:)

This slideshow requires JavaScript.

Objektif salam restu ini adalah untuk memperkenalkan ahli keluarga terdekat pengantin perempuan kepada ahli keluarga pengantin lelaki..itulah yang dikatakan oleh Ibuku..:)

Seterusnya seperti biasa, sesi bergambar bersama kedua2 keluarga…:)

This slideshow requires JavaScript.

Bahagia apabila melihat wajah ceria mereka…Tambah bahagia apabila merakam detik indah bersama insan yang bergelar Suami..dan juga diriku yang bergelar Isteri…:)

This slideshow requires JavaScript.

~ Anugerah Cinta ~

~Adnan Fakri & Ainnur Atikah ~

~ 29 November 2013 ~

 

Assalamualaikum…

Susulan dari Majlis Khatam Al-Quran di pagi Jumaat, Majlis Pernikahan telah dijalankan pada sebelah petang selepas Solat Jumaat ( 29 November 2013) .

Seperti yang dirancang, Majlis Pernikahan berlangsung di Masjid Raudhatul Mukminin Klang berdekatan dengan rumah kami. Dimulai dengan kehadiran rombongan pengantin lelaki dan disusuli dengan  rombongan pengantin perempuan tiba di masjid. Dengan debaran di hati,langkah dimulakan dengan lafaz Bismillah dan Selawat meniti anak tangga memasuki masjid. Saudara mara mengambil tempat dan kelihatan pengantin lelaki telah bersedia dihadapan Juru Nikah, saksi serta wali iaitu ayahku yang akan menikahkan kami.

This slideshow requires JavaScript.

Tanpa melengahkan masa, Juru Nikah memulakan majlis dengan ucapan dan ceramah ringkas tentang perkahwinan.

This slideshow requires JavaScript.

Kemudian, Majlis lafaz Akad Nikah dimulakan dengan doa dan lafaz akad yang  dilaksanakan oleh Ayahku, Abd Rahman Bin Hj Mustapa serta disambut lafaz oleh bakal suami ku Adnan Fakri Bin Shahrul Effendi.

This slideshow requires JavaScript.

Tepat jam 3.25 petang kami telah selamat diijabkabulkan sebagai pasangan suami isteri.

Syukur Alhamdulillah diatas rahmat dan keizinan yang telah diberikan oleh Allah swt serta seluruh ahli keluarga. Seperti biasa, selepas Majlis Akad Nikah, upacara menyerahkan hantaran dan  mas kahwin dan juga upacara  batal air sembahyang dijalankan.

This slideshow requires JavaScript.

Sebelum majlis di masjid bersurai, sesi bergambar bersama keluarga dijalankan.

This slideshow requires JavaScript.

Alhamdulillah…Syukur ke hadrat Ilahi…

Adnan Fakri & Ainnur Atikah

29 November 2013

dengan sekali lafaz

3.25 pm

sah sebagai suami & isteri

:)

 

“Kursus Kahwin” :-)

 
Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
This site is protected by WP-CopyRightPro